graphic design in tehran

طراحی گرافیک پوستر لوگو بسته بندی در تهران

graphic design

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

بررسی بیست بسته بندی خلاقانه ! بخش سوم

در پستهای قبل بسته بندیهای جذاب و خلاقانهای را بررسی کردیم در ادامه 5 بسته بندی دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم

 

11. Nike Air

مطمئنا این نوع بسته بندی مبتکرانه و حیرت آور است اما فکر می‌کنید می‌تواند جایگزین جعبه کفش‌های قدیمی شود؟

بدون تردید Nike Air یکی از محبوب ترین کفش‌های کتانی است که تاکنون به بازار راه یافته است. آژانس تبلیغاتی Scholz & Friends در برلین، تصمیم گرفت بی خیال جعبه کفش‌های قدیمی و رایج در بازار شود و یک طراحی جدید و خیال برانگیز به طرفداران این برند هدیه دهد. آنها برای این کار بر روی مفهوم Air (هوا) این مدل کتانی تکیه کردند و در نهایت کفش های نایک را درون یک کیسه پلاستیکی مملو از هوا قرار دادند تا تصور به پرواز در آمدن و شناور شدن ورزشکاران در هوا را در ذهن مجسم کنند.

این طراحی بی نظیر علاوه بر آن که به نرم و سبک بودن این مدل کتانی اشاره دارد، خطر آسیب رسیدن به کفش را در حین حمل و نقل کاهش می‌دهد؛ یک طراحی کاربردی و خلاقانه

 

 

 

طراحی بسته بندی

 

12. بسته بندی میخ

یک بسته بندی زیرکانه که از بروز هر اتفاق ناخوشایند و دردناکی جلوگیری می‌کند.

ما شیفته این پروژه فوق العاده جذاب طراح خوش فکر، ملیسا آرشر شدیم، مگر می‌شود عاشق این بسته بندی زیبا نشد که به یک مشت میخ معمولی و کسل کننده ظاهری دلفریب و تحسین برانگیز می‌بخشد!

یک بسته بندی هوشمندانه و در عین حال ساده که فرد می‌تواند آن را به کمربند خود آویزان کند تا در حین کار بی هیچ دردسر و زحمتی میخ‌های موردنیازش را از داخل آن بردارد و دستش زخمی نشود. شکل طراحی و مواد به کار رفته در این بسته بندی باعث شده شیء که غالباً بی اهمیت و کم ارزش تلقی می‌شود، زیبا و خواستنی باشد

 

 

 

طراحی بسته بندی

 

 

13. Penhaligon’s

JKR این تصاویر عجیب و غیرمتعارف را برای بسته بندی عطر و ادکلن های برند انگلیسی Penhaligon’s برگزید.

تولیدکننده تجمل گرای عطر و ادکلن، Penhaligon’s، به خاطر شوخ طبعی، خلاقیت و اصالتاً انگلیسی بودن شهره عام و خاص است. زمانی که آنها قصد داشتند بسته بندی کادویی برای محصولات خود طراحی کنند، آژانس تبلیغاتی Jones Knowles Richie این تم را انتخاب کرد و پیش رفت.

در طراحی این بسته بندی های شکیل و زیبا از تصاویر کمتر دیده شده حیات وحش و ربان های شیک و مخملی بهره گرفته شده است. رنگ بندی منحصر به فرد و متفاوت این بسته بندی ها نیز درخور توجه و تأمل است؛ تلفیق رنگ جواهرات و طلا با سبز روشن و ذغالی.

 

طراحی بسته بندی

 

 

14. سیب زمینی سرخ کرده McDonald’s

Ben Frost توانست با این طراحی گرافیکی در برابر بسته بندی های رایج و متداول سیب زمینی سرخ کرده قد علم کند.

نظرتان چیست که در حین میل کردن همبرگرتان به یک اثر هنری چشم بدوزید؟

بدون شک بسته بندی های مک دونالد در میان انبوهی از  بسته بندی ها متمایز و قابل تشخیص است، با این وجود Ben Frost هنرمند تصمیم گرفت تا با ترسیم برخی از چهره های مطرح و معروف و ترکیب آنها با ایکون های محبوب فرهنگی و گنجاندنشات در جعبه هایی به رنگ زرد و قرمز، طرحی بدیع و در خور تحسین ارائه دهد

 

طراحی بسته بندی

 

15. سیگار Phantom

نمادهای نیروی دریایی این بسته بندی را متمایز و در ذهن ها ماندگار ساخت. الکس پابیان، نمادهای سنتی و کهن مورد استفاده در نیروی دریایی را در دل طرح ساده خود گنجاند تا در نهایت یک بسته بندی منحصربه فرد و خاص برای سیگارهای این برند ممتاز خلق کند.

الکس یک طراح و گرافیست هنری لهستانی/ آفریقایی است که در حال حاضر در میامی فلوریدا به سر می‌برد. او اخیراً درگیر پروژه طراحی مجدد بسته بندی ها و لیبل های یک شرکت دیگر است. به هر حال ما عاشق طراحی بی نظیر این سیگارها و حسی شده ایم که به بیننده منتقل می‌کند

 

طراحی بسته بندی

 

در پست بعدی بسته بندیهای خلاقانه بیشتری را به چالش می کشیم.

 

طراحی گرافیک و بسته بندی در تهران 09123381563

 

منبع: sigolpack.com

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طراحی گرافیک بسته بندی

ویژگیهای یک لوگوی خوب

امروزه لوگوهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارد و این مساله سبب شده است که پیدا کردن مثالی برای لوگویی حرفه‌ای و لوگوی نه چندان مناسب، دشوار باشد.

اما فرق بین این دو چیست؟

چه چیز سبب می‌شود لوگویی بسیار حرفه‌ای و موفق عمل کند؟

و بسیار مهم‌تر از آن، شرکت شما چه کاری می‌تواند انجام دهد تا تضمین کند که لوگوی آن، می‌تواند در کسب و کارش موثر واقع شود؟

در این مقاله به تعدادی از ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در طراحی لوگوی زیبا و صد البته موفق و تاثیرگذار، به شما کمک کند.

 

 

 

1- ساده بودن

لوگوهایی ساده هستند که افراد می‌توانند به محض دیدن‌شان، آن‌ها را شناخته و تشخیص دهند. ساده‌ترین لوگوها هم آن‌هایی هستند که مردم، بیشتر آن‌ها را به خاطر می‌آورند.

لوگوی پیچیده نه تنها شناسایی و تشخیص لوگو را سخت می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند که محصول شما با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار نکند.

 

 

 

 

2- متمایز بودن

در بازار شلوغ و درهم ریخته امروزی، یافتن راهی برای دوام آوردن میان رقبا، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما ایده‌ای که در اینجا مطرح است، متفاوت بودن از رقبا است.

بدون طراحی یک لوگوی متمایز، شاید مشتری‌ها به زمان زیادی برای شناختن برندتان نیاز داشته باشند و شما را با شرکت‌های دیگر اشتباه بگیرند و از همه مهم‌تر، به جای انتخاب محصول یا خدمات شما، سرانجام شرکت رقیب شما را برگزینند.

 

3- انعطاف‌پذیر و چندکاربردی بودن

یک لوگوی حرفه‌ای باید هم در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتال و هم با هر نوع تبلیغ کاغذی، خوب و زیبا به نظر برسد.

لوگوی حرفه‌ای را می‌توان در سایزهای متفاوت، در میان رسانه‌های مختلف و در اپلیکیشن‌های گوناگون مورد استفاده قرار داد. البته بدون اینکه از قدرت و تاثیرگذاری آن کاسته شود.

طرح گرافیکی لوگوی شما باید به قدری خوب باشد که بتوانید از آن در رسانه‌های مختلف مانند وب، سربرگ، تبلیغات چاپ‌شده روی کاغذ و ویدئو استفاده کنید.

یک گرافیست حرفه‌ای می‌داند که طرحی که شاید در بنر سایت عملکرد خوبی داشته باشد، شاید روی بروشور چنین تاثیری نداشته باشد، یا برعکس؛ پس طراح لوگو طوری باید با دقت و زیرکانه لوگو را طراحی کند که در هر جایی بتوان از آن به شکل موثر استفاده کرد.

 

4- متناسب و درخور بودن

یک لوگوی موثر باید متناسب و درخور باشد؛ اما این بدان معنی نیست که به قدری که شما انتظارش را دارید، واضح باشد.

مثلا مک‌دونالد می‌توانست تصویر یک برگر را با نام این شرکت در لوگوی خود استفاده کند. با این حال به جای این کار، طراح آن‌ها حرف آغازین اسم برند، یعنی M را انتخاب کرده و تصویری خلق کرده‌اند که هم ساده بوده و هم از نظر بصری بسیار خوشایند است.

 

 

 

5- هدفمند بودن

طراحی لوگو را برای مخاطبان مورد نظر خود انجام دهید. مشتری‌های خود را فراموش نکنید.

برای شروع هر تجارتی، شناخت مخاطب کلید موفقیت است. کسب و کارتان هرچه باشد، باید لوگوی شما توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر را  داشته باشد. مهم‌ترین چیزی که لوگو باید انجام دهد، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است.

مثلا اگر مغازه اسباب‌فروشی دارید، دور از انتظار نیست که تصویر یک اسباب‌بازی یا خود کلمه «اسباب‌بازی» در لوگوی شما وجود داشته باشد؛ اما آنچه که اهمیت دارد، استفاده از یک طرح رنگی کودکانه است تا بچه‌ها را به خود جذب کند.

 

6- به یاد ماندنی بودن

از یاد بردنی نباشید! تاثیرگذار باشید. طراحی لوگویی که به یاد ماندنی باشد، شاید پیچیده به نظر برسد؛ اما اهمیت بسیار زیادی دارد.

یک لوگو حرفه‌ای، به قدری باید به یاد ماندنی باشد که وقتی مخاطب همین که یک بار آن را دید، بتواند آن را برای کس دیگری  توصیف کند. این ساده‌ترین ویژگی یک لوگو نیست؛ اما قطعا یکی از برترین ویژگی‌های آن است. پس حتما سعی کنید در ذهن مخاطبان‌تان بمانید.

 

7- همیشگی بودن و به زمان خاصی تعلق نداشتن

ترندها (موضوعات یا کالاهایی که در مدت زمان مشخصی فراگیر می‌شوند) می‌آیند و می‌روند، اما هویت برند شما چقدر دوام می‌آورد؟ اینجا طول عمر لوگو کلید ماجرا است.

 

8- منحصر به فرد بودن

لوگوی شما باید به گونه‌ای باشد که مشتریان آن را با با آرم شرکت‌های دیگر اشتباه نگیرند. پس باید لوگویی طراحی کنید که متمایز از سایر لوگوها بوده و شاید کمی عجیب به نظر برسد.

با یک لوگوئی که کاملا متفاوت از سایر لوگوها نباشد، احتمالا مخاطبان شما به سایر رقبا رو خواهند کرد و این یعنی مشتری کمتر.

لوگو حرفه‌ای صرفا نباید آنچه را می‌خواهید بفروشید، فریاد بزند؛ در عوض باید مشتریان را تحریک کند که خودشان محصول را شناسایی کنند.

مثلا لوگوی شرکت اپل، صرفا یک سیب سفید است که یک طرف آن گاز زده شده است؛ اما آن‌ها به معنای واقعی سیب (اپل) نمی‌فروشند. گاهی باید از کلیشه‌ها دور بود تا طرح جدید و خلاقی ارائه داد.

 

 

منبع:bourseinness.com

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
طراحی گرافیک بسته بندی

بررسی بیست بسته بندی خلاقانه ! بخش دوم

 

در پست قبل 5 بسته بندی جذاب را بررسی کردیم در این بخش به بسته بندیهای بیشتری می پردازیم:

 

6. Allsorts Black and White

یک ظاهر جدید و متفاوت برای شکلات‌های دوران مدرسه

در سال ٢٠١۴، Liquorice Allsorts، با الهام گرفتن از طرح‌هایی که آژانس Bond Creative برای Cloetta، یک شرکت شکلات‌ سازی بنام و برجسته در شمال اروپا، زد، بسته‌ بندی های خود را تغییر داد و نو نوار کرد.

اشکال و رنگ‌های متمایز شکلات‌های قدیمی در این بسته‌ بندی های جدید حفظ شده و فقط کمی مدرن‌تر شده‌اند. چنین رویکردی در آخرین نسخه بسته‌بندی‌های Cloetta نیز به چشم می‌خورد، فقط رنگ‌ها از این طرح‌ها حذف شده است. Bond بر این باور است که رنگ نقره‌ای و مات حال و هوایی شیک و منحصر به فرد به این جعبه‌های مقوایی بخشیده است.

 

طراحی بسته بندی

 

7 The Lovely Clinic

شرکت SomeOne این طرح خوش رنگ و لعاب را خلق کرد تا انقلابی در صنعت بسته‌ بندی محصولات زیبایی و آرایشی به راه اندازد.
آژانس تبلیغاتی خلاق و خوش فکر SomeOne این بسته‌ بندی ممتاز و ملموس را به عنوان بخشی از برنامه برندسازی The Lovely Clinic اختصاص داد و با این چالش روبرو بود که می‌بایست برای یک برند زیبایی آرایشی بسته‌ بندی طراحی کند و دریافت که زمان هنجارشکنی و زیرپا گذاشتن قواعد رایج در این صنعت فرا رسیده است.

شرکت SomeOne در مورد این چالش در وب‌سایت خود چنین می‌نویسد؛ صنعت زیبایی و آرایشی مملو از محصولاتی است که از تصاویر زنانی بر روی بسته‌ بندی خود بهره می‌گیرند که به طرز غیرقابل باوری زیبا و جذابند و همگی به این نکته اشاره دارند که بدون کمک این برند خاص همچون میمون زشت و کریه بودند و این زیبایی بی‌عیب و نقص و خیره‌کننده خود را مدیون این برند هستند. تام مایر، طراح ارشد این شرکت می‌گوید؛ تمام تمرکز خود را به خرج دادیم تا درون‌مایه‌ای رنگارنگ و زیبا ارائه دهیم، عنصری حیاتی برای ابراز هویت و موجودیت و خلق مفهومی خارق العاده و هیجان انگیز.

طراحی بسته بندی

 

.8 کاغذ کادویی از جنس گوشت !

این هدیه به حدی خوش رنگ و لعاب هست که بتوان آن را یک لقمه چرب کرد؟!

طراحان خوش ذوق Gift Couture که از قضا عاشق و شیفته خوراکی‌های خوشمزه‌اند، حرکتی کاملاً خلاقانه را بنیان نهادند. این شرکت مبتکر و باسلیقه که توانسته با طراحی کاغذ کادوهای عجیب و غریب برای خود نام و آوازه‌ای دست و پا کند، اخیراً کاغذ کادویی با طرح استیک و همبرگر عرضه داشته تا به شما کمک کند علاقه خود به گوشت را به شکلی متفاوت و منحصر به فرد جار بزنید! این شرکت با همکاری شرکت چاپ D&K Printing توانسته کاغذ کادوهای استیکی خود را در غالب دو کاغذ به ابعاد ٢۵ در ٢١ اینچ و یک کاغذ با طرح تخته گوشت به همان ابعاد ارائه می‌کند تا بتوانید همانطور که در تصویر می‌بینید خلاقیت خود را به رخ بکشید.

طراحی بسته بندی

.9 نقشه‌های مگنتی ایالات متحده امریکا

این طرح الهام گرفته از پازل‌های Jigsaw ست.
این بسته‌ بندی زیبا و حیرت‌انگیز حاصل همکاری مت هرناگ از Bureau of Betterment و جرج جونز از شرکت ۴۰-۵۴ می‌باشد. در این طرح نقشه هر ایالت در دل یک بسته‌ بندی مقوایی چند لایه و ذغالی رنگ جا گرفته است. برای نمایش دادن خصوصیات منحصر به فرد هر ایالت یک جزوه کوچک حاوی ویژگی‌های جفرافیایی، وقایع مهم و جالب توجه آن ایالت و تصاویری در این زمینه طراحی شده و درون بسته‌بندی آن قرار گرفته است.

 

طراحی بسته بندی

 

10. Thelma’s

با دیدن طرح منحصر به فرد آژانس تبلیغاتی Saturday Mfg، این تصور در ذهن مشتریان القا می‌شود که کلوچه‌های Thelma همین الان از فر در آمده و به دستشان رسیده است.
تجارت‌کده کلوچه‌های Thelma توسط مادر و پسری به نام لانا و درک لوئیس اداره می‌شود. آن‌ها هر روز با عشق و علاقه کلوچه‌های شکلاتی می‌پزند و آنها را در غالب این بسته‌ بندی های فر مانند و معرکه گرم و تازه به دست مشتریان می‌رسانند.
آژانس تبلیغاتی در این مورد می‌گوید؛ Thelma، مادر مادربزرگ فقید لانا و درک است که در Monroe و Iowa بزرگ شده و به خاطر کلوچه‌های بی‌نظیرش معروف بود. امسال به افتخار تولد ١٠٨ سالگی مادربزرگ Thelma تصمیم گرفتیم سرویس توزیع کلوچه‌‌ها به صورت گرم را راه‌ اندازی کنیم و در مراسمی که به همین مناسبت ترتیب داده بودیم، ساندویچ کلوچه بستنی فروختیم.

آژانس تبلیغاتی Saturday Mfg، در این برندسازی تأثیر بسزایی داشت.

 

طراحی بسته بندی

در پستهای بعدی می‌توانید موارد دیگر از این بسته بندی های خلاقانه و بی نظیر را مشاهده کنید.

طراحی گرافیک و بسته بندی در تهران 09123381563

 

منبع: sigolpack.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طراحی گرافیک بسته بندی

لوگو یا نشانه و انواع آن

لوگو، نشانه و یا علامت تجاری، نشانی است که کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده ای را از سایر کالاها یا خدمات متمایز نماید.

لوگو عصاره محتوا و درون مایه یک کسب و کار است، به بیان دقیق‌تر لوگو می‌بایست در کمتر از یک ثانیه، یک برنـــد را در ذهن مخاطب جاودانه کند.

 

 

آرم چیست؟

آرم یک کلمه فرانسوی هست که اولین بار توسط طراحان گرافیک مورد استفاده قرار گرفت. در اوایل دهه ۷۰ شمسی به پیشنهاد استادان دانشکده هنر، واژه (نشانه) به جای آرم و لوگو مورد استفاده قرار گرفت.

(اسم) فرانسوی: arme} ‘ārm} علامت مخصوص یک کشور، حزب، مؤسسه، سازمان، اداره، و مانند این‌ها که بر هرچیز وابسته به آن نقش می‌بندد. (فرهنگ فارسی عمید)

لوگو چیست؟

لوگو یک واژه لاتین است که به همان معنی آرم، نماد، نشانه است.

وقتی از یک شرکت یا یک محصول نام می بریم، تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد. به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و …

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود. تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.

لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.

همانطور که گفته شد لوگو (Logo) یک واژه کلی نیست و فقط برای افراد جامعه آشناتر است و بیشتر برای بخشی از نشانه های تصویری استفاده می شود.  واژه لوگوتایپ (Logotype) نیز بخشی از نشانه های نوشتاری را پوشش می دهد. بنابراین در این نوشته از کلمه نشانه استفاده کنیم که تا بتوانیم انواع آن را بیان نماییم.

 

انواع نشانه:

نشانه ها (لوگو) را به دو دسته کلی (نشانه های تصویری) و (نشانه های نوشتاری) می توان تقسیم کرد. دسته سومی هم وجود دارد که ترکیبی از نشانه های نوشتاری و تصویری می باشد که ما به (نشانه های ترکیبی) می شناسیم.

 

نشانه های تصویری:

آرم های شمایلی (Logo iconique) یا همان لوگو که مردم می شناسند. تصویری از یک شیء، یک نقش و یک نماد مانند تصاویر فیگوراتیو (اسب، گلابی، مرد و…) و یا غیر فیگوراتیو (دایره، فلش، خط و …) هستند و انواع مختلفی دارند:

  1. آرم های تصویرنما که رابطه مستقیم داشته باشد مانند استفاده از نقش گاو برای گاوداری
  2. آرم های دیاگرامی که غیر مستقیم باشد مانند استفاده از نقش خورشید یا نخل برای شرکتی در خوزستان
  3. آرم های استعاری که نمایشی از قدمت و سنت دارد. مثل استفاده از نقش اساطیری در لوگو هواپیمایی ایران (هما)
  4. آرم های نمادین که بدون هیچ ارتباطی مانند شکل سیب برای شرکت کامپیوتری اپل
  5. پیکتوگرام ها هم که به صورت قراردادی طراحی می شوند مانند علائم راهنمایی و رانندگی، ورزشی و مکان ها

 

لوگو چیست؟

نشانه های نوشتاری:

نشانه های نوشتاری به دو دسته تقسیم می شوند:

لوگوتایپ (Logotype) یا (نشانه نوشته) نشانه هایی هستند که به جای تصویر، صرفا از نوشته نام برند استفاده شده است.

نوشتار فیلم های سینمایی (نامواره) نشانه عنوان مجلان و نشریات هم در این مجموعه قرار می گیرند.

 

لوگو چیست؟

 

 

 

مونوگرام (Monogram) نشانه هایی هستند که از یک حرف و یا ترکیب چند حرف تشکیل شده اند. 

 

 

 

 

نشانه های ترکیبی:

ترکیب نوشتار و تصویر (لوگوی ترکیبی): مثل پیتزا کی اف سی

لوگو چیست؟

 

 

 

منبع:3noghte.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طراحی گرافیک بسته بندی

بررسی بیست بسته بندی خلاقانه بخش اول

همه ما در زندگی روزمره خود با انبوهی از بسته‌ بندی ها مواجه هستیم، از این رو طراحی یک بسته‌ بندی چشمگیر و جالب توجه که بتوان برای سالیان متمادی از آن استفاده کرد، امری است چالش برانگیز، مخصوصاً با توجه به گرایش‌های نوین صنعت طراحی و بسته‌ بندی که می‌بایست محصولاتی ارائه داد که تجزیه‌پذیر و قابل بازیافت باشند. در حال حاضر طراحی و بسته‌ بندی کالاها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. طرح‌های زیر چند مورد از بسته بندیهای متمایز و خلاقانه را با هم بررسی می کنیم

 

 

1. لامپ روشنایی CS

در این طراحی زیرکانه شاهد در هم آمیختن تصویر حشرات و لامپ‌های روشنایی هستیم.
تولیدکنندگان محصولاتی که مردم هر روز با آنها سر و کار دارند، (همچون لامپ روشنایی) به ندرت به مقوله بسته‌ بندی پرداخته و به آن بها می‌دهند، اما شرکت لوازم الکترونیک CS در بلاروس از این قاعده مستثنی است، این شرکت در نهایت زیبایی و ظرافت محصول خود (لامپ های روشنایی) را در دل طراحی بسته‌ بندی گنجانده و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید لامپ روشنایی به عضوی مهم و جدایی‌ناپذیر از طرح بسته‌ بندی بدل شده است. این طراحی خلاقانه حاصل همکاری آنجلینا پیسچیکوا و آنا ارلاسکاوا می‌باشد.

در این بسته‌بندی زیبا و تحسین برانگیز طراحی مملو از ریزه‌کاری حشرات با لامپ‌های روشنایی در اشکال و سایز‌های مختلف تلفیق شده است. به عنوان مثال لامپ‌های باریک و بلند در بسته‌ بندیی هایی با تصویر سنجاقک جای گرفته‌اند و لامپ‌های کم مصرف رشته‌ای در این بسته‌ بندیی ها نقش شکم زنبور عسل را ایفا می‌کنند.

 

 

2. Dolce

حق با شماست، این بسته‌ بندی ها آدم را به یاد داستان آلیس در سرزمین عجایب می‌اندازد!
یک مغازه شیرینی فروشی در قلب بلگراد (پایتخت صربستان) که روش‌های قدیمی و سنتی را با رویکردی مدرن و امروزی در هم آمیخته است.

مسئولیت طراحی بسته‌ بندی های این برند به استودیوی طراحی Metaklinika محول شد.

این طراحی وهم برانگیز حاصل الهام گرفتن از سبک هنری باروک است که در غالب تصاویری با درون‌مایه داستان آلیس در سرزمین عجایب تبلور یافته است.

 

طراحی گرافیک

 

.3 اسپاگتی NYC

موفقیتی به بلندای یک برج

الکس کریمر، دانشجویی است که به خاطر خلق چنین طرح خلاقانه‌ای جوایز بسیاری را از آن خود کرد و این ایده را پرورش داد که می‌توان با کمک چند خط در عین سادگی طرحی زیبا و تأثیرگذار ارائه کرد. رشته‌های اسپاگتی با نظمی ستودنی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به شکل فوق درآیند.

طراحی گرافیک

 

.4 به رنگ خدا ! (رنگ آمیزی برای نابینایان)

الکساندرا بورلینگ، دانشجویی که دست به طراحی بسته‌ بندی شیر، غلات صبحانه و قوطی رب گوجه زد و کوشید حس بینایی مشتریان را قلقلک دهد.
الکساندرا بورلینگ، دانشجوی رشته طراحی گرافیک است که تصمیم گرفت برای پروژه پایان‌نامه خود بسته‌ بندی هایی را برای افراد نابینا و کوررنگ طراحی کند که از نقطه نظر افراد عادی نیز جذاب و قابل تحسین باشد. او برای این منظور بسته‌ بندی موادغذایی و خوار و بار را برگزید.

او می‌گوید؛ دلم می‌خواست زمانی که افراد نابینا به سوپرمارکت می‌‌روند آزادانه و بی دردسر مایحتاج خود را تهیه کنند. هدف این بود که جرقه‌ای در ذهن طراحان ایجاد شود و راه را برای طراحی خلاقانه‌ای هموار کند که برای حسی به جز حس بینایی جذاب و دلنشین باشد.

طراحی گرافیک

 

 5. Karamelleriet

یک بسته‌ بندی شیرین و دلچسب برای این تافی‌های خوشمزه

استودیوی طراحی Bessermachen در کوپنهاگ این بسته‌ بندی زیبا و در عین حال ساده و بی‌آلایش را طراحی کرد تا طعم و مزه به یادماندنی این تافی‌های دست ساز را بازتاب کند.

یک طراحی منحصر به فرد و کاملاً نو که تمامی عناصر مربوط به این برند را در بر می‌گیرد، از لوگو گرفته تا مشخصات محصول. در واقع Karamelleriet اظهار می‌دارد که کالایی همچون تافی‌های کره‌ای هم ارزشمندند و لایق توجه بیشتر.

طراحی گرافیک

 

در پستهای آینده بسته بندیهای بیشتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی گرافیک و بسته بندی در نهران 09123381563

 

 

منبع: سایت sigolpack.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طراحی گرافیک بسته بندی

بسته بندی چیست؟

بسته‌بندی جزء لازم و ضروری یک محصول است که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد. علم طراحی بسته‌بندی علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونه‌ای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد گردد. بسته‌بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی، و تولید بسته‌ها می‌شود. بسته‌بندی به‌طور بسیار جامعی بر زندگی ما سایه افکنده‌است،به‌طوری‌که ما در تمام اطراف خود آن را مشاهده می‌کنیم.

 

 

از اقلام مواد غذایی و دارویی گرفته تا کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و کالاهای صنعتی و استراتژیک مانند محصولات پتروشیمیایی همه با بسته‌بندی مرتبط هستند. وظیفه اصلی بسته‌بندی محافظت از محصول است. بسته‌بندی با برچسب‌های استاندارد این امکان را به ما می‌دهد تا متوجه شویم چه نوع محصولی داخل بسته قرار دارد و شرایط حفظ و نگهداری آن چگونه است. سازمان جهانی استاندارد (ISO) و سازمان‌های معتبر و ملی استاندارد کشورهای پیشرفته گام‌های مهمی در تدوین استانداردهای بسته‌بندی و مشخصات فنی آن برداشته‌اند. طراحی بسته‌بندی شامل طراحی فیزیک بسته‌بندی و گرافیک آن است. در زمان حاضر به نظر می‌رسد طراحی بسته‌بندی باید زیرگروه طراحی محصول باشد به گونه‌ای که به طراحی بسته‌بندی به عنوان جزئی از کمپین عملیات طراحی محصول نگریسته شده و همپای آن شروع شود و انجام یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
طراحی گرافیک بسته بندی