تعریف بسته‌بندی

بسته‌بندی به معنای نگهداری حبوبات و یا کلاً هر محصولی در قالب یک بسته، پاکت و یا بسته‌بندی‌های پلاستیکی است. بسته‌بندی خوب خودش یک ابزار بازاریابی است.
وقتی به بسته‌بندی فکر می‌کنید لازم است که این را در نظر بگیرید که محصول شما چه پیامی را به خریداران و مصرف‌کنندگان می‌رساند.
به خود و خریدهایی که انجام می‌دهید فکر کنید، به اینکه محصولات و برندهای موردعلاقه شما همه یک‌چیز مشترک دارند: اینکه آن‌ها به‌یادماندنی هستند.
 
طراحی بسته بندی

مزایای بسته بندی

1-    بسته‌بندی حبوبات باعث می‌شود که حمل‌ونقل، نگهداری و انبار کردن حبوبات آسان‌تر باشد و همچنین رطوبت و خیس شدن حبوبات جلوگیری می‌کند.
2-    بسته‌بندی می‌تواند اطلاعاتی را درباره محصول به خریدار بدهد، وقتی حبوبات بسته‌بندی می‌شوند اطلاعاتی همچون تاریخ تولید، وزن، تاریخ انقضا و نام شرکت و اطلاعات دیگری روی بسته درج می‌شوند که موقع خرید به خریدار بسیار کمک می‌کنند.
3-    همچنین بسته‌بندی حبوبات باعث می‌شود که چیدمان محصولات در قفسه‌های فروشگاه‌ها آسان‌تر باشد.
وقتی حبوبات به صوت بسته‌بندی به فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، باعث می‌شود که مصرف‌کننده بدون کمک گرفتن از فروشنده و صرفاً با مشاهده اطلاعات روی بسته خرید خود را انجام دهد، همچنین اگر محصولی که در قالب بسته‌بندی ارائه ده باشد از کیفیت بالایی برخوردار باشد باعث می‌شود که مشتری در خریدهای بعدی با مشاهده آن برند که قبل خریداری کرده اقدام به خرید کند و به دنبال محصول دیگری نگردد و همین باعث بالا رفتن میزان فروش و درنهایت کسب سود بیشتر برای تولیدکننده باشد.

طراحی بسته بندی حبوبات

اهمیت بسته بندی مواد غذایی

بسته‌بندی اگر خوب و باکیفیت و با طراحی جدید انجام شود می‌تواند به‌عنوان زبان محصول شناخته شود، یعنی معرف محصول باکیفیت باشد و نظر خریدار را به خود جلب کند.

 

 

طرح بسته بندی حبوبات

امروزه بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح بسته‌بندی فوق العلاده مهم است، تهیه و ارائه یک محصول بسته‌بندی‌شده با طرح خوب می‌تواند مشتریان را دوباره و دوباره برگرداند و میزان فروش را بالا ببرد.
انتخاب رنگ‌ها در طراحی بسته‌بندی بسیار مهم‌اند، رنگ‌ها در بسته‌بندی باعث می‌شوند که محصولات در خاطر مشتری بماند و باعث می‌شود که در انتخاب مشتری تأثیر می‌گذارد.

طراحی بسته بندی حبوبات

 

خلاقیت در بسته بندی حبوبات

حبوبات وقتی بسته‌بندی می‌شوند باید وقتی در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند توجه مشتری را جلب کنند، به همین خاطر بسیاری از شرکت‌ها و برندهای بزرگ هزینه‌های زیادی را صرف انتخاب طرح و رنگ بسته‌بندی می‌کنند تا محصول جذابی درنهایت وارد بازار کنند.
توضیحات روی بسته‌بندی
دستورالعمل‌ها و توضیحاتی که درباره محصول روی بسته‌بندی درج‌شده‌اند بسیار مهم هستند و باعث می‌شوند که مشتری راحت‌تر درباره خرید آن کالا تصمیم بگیرد و مشتری را ترغیب به خرید آن محصول کند.

طراحی بسته بندی حبوبات

تفکیک

بسته‌بندی حبوبات باعث می‌شود که نام تجاری یک محصول از نام تجاری بسته‌بندی‌های دیگر متمایز شود، به این خاطر که بسته‌بندی باعث می‌شود که یک محصول نام شرکت، آرم و طرح آن شرکت را همراه خود داشته باشد و مشتری در خریدهای بعدی بتواند به‌راحتی همان محصول را از بین سایر محصولات شناسایی و انتخاب کند.
 بعد از طرح و رنگ بسته بنی چیزی که برای مشتری واقعاً مهم است کیفیت محصولی است که بسته‌بندی‌شده است.

 

طراحی بسته بندی حبوبات

ابزار بازاریابی

یک بسته‌بندی خوب به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می‌کند و می‌تواند فروش یک محصول را به‌آسانی و به‌سرعت افزایش دهد، اگر بسته‌بندی خوب باشد خودش کار تبلیغات را انجام می‌دهد و حتی می‌تواند به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی عمل کند.
وقتی بحث بسته‌بندی پیش می‌آید محصولاتی که شما بسته‌بندی کرده‌اید باید بتوانند در بازار ایستادگی کنند و با رقبای شما رقابت کنند.

 

طراحی بسته بندی حبوبات

طراحی گرافیک و بسته بندی آرمیتا اکبری 09123381563

منبع:newbp.ir