- طراحی بسته بندی محصول اولین چیزی است که توجه مشتری را جلب می کند ، علاوه بر این بسته بندی باعث سهولت حمل و نقل محصول و همچنین حفاظت و راحتی در استفاده از محصول نیز می شود. با این وجود برخی از صاحبان کسب و کار بسته بندی را در اولویت اول قرار نمی دهند و بیشتر به فکر کیفیت محصولاتشان هستند تا طراحی بسته بندی ، برای روشن کردن اهمیت بسته بندی اول باید بدانیم که هدف از بسته بندی محصولات چیست؟
- بسته بندی در مرحله اول باعث حفاظت از محصول ( از زمان خروج از کارخانه تا رسیدن به فروشگاه ها و نهایتا خرید توسط مشتری) می شود ، در مرحله بسته بندی باعث جلب توجه مشتری می گردد ، کمپانی ها تحقیقات زیادی در زمینه به کار بردن رنگ ها و طرح های جذب کننده مشتریان انجام می دهند تا به بهترین نحو محصولاتشان را بسته بندی کنند.
متفاوت بودن بسته بندی
اگر می بینید بسته بندی محصولتان شبیه به رقبا است باید فورا آن را تغییر دهید ، همیشه متفاوت ها هستند که در ذهن مشریان ماندگار می شوند، فرض کنید می خواهید از قفسه بهداشتی یک فروشگاه دستمال کاغذی بخرید ، مطمئنا بسته بندی های زیبا و متفاوت توجه تان را بیشتر جلب می کنند و در نهایت شما ترغیب به خرید آن ها می شوید.
سادگی در عین زیبایی
به کار بردن طرح های شلوغ مطمئنا خوشایند مشتریان نخواهد بود ، این کار باعث سردرگم کردن آن ها خواهد شد و امکان این که از خرید محصول شما صرف نظر کنند زیاد است. در عوض باید طرحی ساده و در عین حال زیبا انتخاب کنید که در آن رنگ های متناسب با روان شناسی مشتریان به کار رفته باشد ، اطلاعات دقیق و لازم درمورد محصول را هم حتما باید در طراحی بسته بندی به کار ببرید.
سهولت در باز کردن بسته بندی محصول
طبق یک نظر سنجی ۶۰ درصد مشتریان گفته اند که از خرید محصولی که باز کردن آن آسان نیست صرف نظر می کنند و برای خرید بعدی سراغ برندهای دیگر می روند. هرکسی از باز کردن بسته بندی محصول رضایت داشته باشد احتمال زیادی دارد مجددا آن را خرید کند.
استفاده از بسته بندی های بزرگ
برخی از صاحبان کسب و کار عقیده دارند که هرچه بسته بندی محصول شان بزرگ تر باشد ، ابهت بیشتری داشته و فروش خوبی خواهد داشت اما کاملا در اشتباه هستند. باید توجه داشت که بسته بندی گمراه کننده هیچوقت مورد علاقه مشتری نخواهد بود.
طراحی گرافیک طراحی بسته بندی طراحی لوگو 09123381563
منبع: sigolpack.com